Jaarlijkse nlt-conferentie 2021 online

Op donderdagmiddag 11 februari 2021 vindt de veertiende editie van de nationale conferentie nlt plaats. De plek waar nlt docenten, toa's en schoolleiders van het voortgezet onderwijs, elkaar ontmoeten en laten inspireren om vakoverstijgende lesmodules uit te proberen. Deze editie staat in het teken van digitale technologie en vindt online plaats. Het centrale thema is digitale technologie, die een steeds belangrijkere rol inneemt in lesprogramma's. Vereniging NLT ontwikkelt diverse nieuwe lesmodules die de rol van digitale innovatie zichtbaar maken in de maatschappij (Artificiële intelligentie en Quantumcomputing), in onze leefomgeving (Toekomst van de landbouw en Fijnstof), onze veiligheid (digitale opsporing) en gezondheidszorg (Medische beeldvorming en Medicijnen).

De conferentie is op 11 februari van 14-17 uur.

We lichten alvast een tipje van de sluier op. Dutch Datacenter Association neemt ons in de openingslezing mee in de onzichtbare en onmisbare wereld van de digitale infrastructuur. Ook kijken we via een online verbinding achter de goed beveiligde deuren van een datacenter. Zulke online excursies kunnen ook met leerlingen gedaan worden. Er zijn twee werkgroeprondes. De eerste ronde staat in het teken van kennis maken met de nieuwe modules die ontwikkeld worden rond digitale technologieën. De tweede ronde is een verdiepingsronde rond actuele thema’s als onderzoekstechnieken bij schilderijen, citizen science, kosmische straling, maar ook over het organiseren van nlt in de onderbouw. Tussen de werkgroeprondes is er een digitale markt om elkaar te ontmoeten.

En tot slot zal Frank Bos van het Prinses Maximacentrum Utrecht ons meenemen in de laatste ontwikkelingen in imaging-technieken bij kinderkankeronderzoek.

Je ontvangt in januari een nieuwsbrief met alle informatie. Deelname aan deze online-conferentie is gratis voor leden.