Finale-ronde Duurzaamheidshelden Challenge

Het gevoel dat het klimaat op de wereld verandert, is van alle tijden. In de afgelopen miljoenen jaren veranderde het klimaat in Nederland van tropisch naar ijstijd naar gematigd. De laatste 30 jaar gaat de klimaatverandering steeds sneller als gevolg van de verhoogde CO2 uitstoot. Maar hoe snel en wat helpt?

De Vereniging NLT en WijTechniek zijn op zoek gegaan naar leerlingen die met duurzaamheid aan de slag willen en organiseren daarom een wedstrijd voor duurzaamheidshelden. Op dinsdagmiddag 8 december 2020 vindt de finale-ronde plaats. Vijf leerlingteams presenteren hun project live voor een jury-panel. Aansluitend zullen de winnaars bekend worden gemaakt.

WijTechniek heeft gezien dat leerlingen met praktische en concrete oplossingen komen voor maatschappelijke problemen en zicht krijgen op functies in de branche waarmee je kan helpen het verschil te maken.

Zo zijn er drie inzendingen die een Tiny House hebben ontworpen; is er één groepje dat een bestaand hoekhuis grondig verduurzaamt en is er een leerlingteam dat een kantoorpand op meest duurzame wijze heeft ontworpen.