Duurzaamheidshelden

Het gevoel dat de wereld aan het veranderen is, is van alle tijden. In de afgelopen miljoenen jaren veranderde het klimaat in Nederland van tropisch naar ijstijd naar gematigd. De laatste 30 jaar gaat de klimaatverandering steeds sneller als gevolg van verhoogde uitstoot van broeikasgassen. Maar hoe snel en wat helpt?

De Vereniging NLT en OTIB zijn op zoek naar leerlingen die met duurzaamheid aan de slag willen en organiseren daarom een wedstrijd voor duurzaamheidshelden. De duurzaamheidshelden-challenge is bedoeld voor havo-bovenbouw leerlingen nlt van jullie school.

OTIB hoopt dat leerlingen met praktische en concrete oplossingen komen voor maatschappelijke problemen en zicht krijgen op functies in de branche waarmee je kan helpen het verschil te maken.

Nieuwsgierig geworden? Kijk hieronder naar de manier waarop andere docenten de challenge omarmen en download diverse documenten met nuttige informatie over de organisatie van de challenge bij jou op school:

Filmpje door docenten nlt over de challenge

Download de handreiking voor docenten

Download de flyer

Download de poster