Nationale conferentie nlt 2025

Op donderdag 6 maart 2025 is Landgoed Zonheuvel in Doorn weer het toneel van de nationale conferentie nlt. In deze editie zullen we extra inzoomen op Generatie Z, de leerlingen van nu. Wat zijn hun behoeften en ambities? Hoe kun je zorgen dat het vak nlt daarbij aansluit?

Naast dit centrale thema bieden we weer een uitgebreid aanbod aan werkgroepen en inspirerende sessies. Leer bijvoorbeeld alles over het vernieuwde examenprogramma, of dompel je onder in virtual reality: hoe kun je dat in de nlt-les inzetten? En wat zijn good practices bij het toetsen van de vaardigheid 'reflecteren'?

Onmisbaar dit jaar is een bezoek aan onze bomvolle modulemarkt, waar je alles te weten kunt komen over nieuwe en herziene modules en andere zaken die met nlt te maken hebben. Ga in gesprek met auteurs en andere gebruikers van modules om elkaar te inspireren. En natuurlijk sluiten we deze dag af met een muzikale borrel waarbij je gemakkelijk in contact komt met vakgenoten van andere scholen.

De kosten voor het bijwonen van deze conferentie zijn €200,- voor niet-leden. Medewerkers van scholen die lid zijn, betalen €100,-

Programma

  • 9:30 - 10:00 - Inloop en ontvangst
  • 10:00 - 11:00 - Opening en keynote: 'Boeien en binden van Generatie Z'
  • 11:00 - 12:30 - Werkgroepronde
  • 12:30 - 13:30 - Lunchpauze
  • 13:30 - 14:00 - Vraaggesprek met leerlingen en oud-leerlingen
  • 14:00 - 15:45 - Module- en educatieve markt en verschillende korte werkgroepen
  • 16:00 - 16:30 - Afsluitende plenaire sessie
  • 16:30 - 17:00 - Muzikale borrel

We trappen deze dag af met een keynote van Carmen van de Beek, een succesvolle jonge onderneemster die precies weet wat verschillende generaties onderscheidt.

Wat houdt Generatie Z bezig? En hoe vertaalt dat zich in de klas? Naast haar activiteiten in het bedrijfsleven, speelt Carmen een actieve rol in het onderwijs. Als lid van de Raad van Advies van een MBO-school en de Raad van Beheer van een middelbare school deelt ze haar waardevolle inzichten over onderwijs, studenten en leiderschap met docenten.