Promotiemateriaal

Om derdeklassers en hun ouders voor te lichten over het bovenbouwvak nlt kun je gebruik maken van allerlei promotiemateriaal zoals posters, folders en een voorlichtingsfilmpje. Daarbij hoort ook informatie over de relevantie van nlt voor het vervolgonderwijs. Ook zijn er diverse korte modules ontwikkeld ter kennismaking in de onderbouw.

Proeflessen

Leerlingen kiezen in klas 3 hun profiel plus een aantal vakken. Het vak nlt is dan voor hun nog onbekend. Om ze een goed beeld van het vak te geven, kan gebruik gemaakt worden van een startles. Deze les geeft een goed beeld van het vak Natuur, Leven en Technologie.

De Vereniging NLT heeft een aantal pre modules nlt om leerlingen uit 3 havo of vwo te laten kennismaken met nlt.

Flyer voor leerlingen

Kies jij voor nlt? Deze brochure is speciaal ontwikkeld voor 3e-klassers die een profiel met keuzevakken moeten kiezen.

Flyer voor leerlingen (drukwerk)

Het vak nlt promoten onder uw havo- en vwo-leerlingen? Enthousiasmeer de leerlingen met deze flyer.

Poster

Binnenkort een open dag? Met deze poster kunt u het vak nlt promoten onder uw leerlingen.

Uitblinker in nlt vwo-leerling(e)

Zet je vwo-leerling(e) die een uitzonderlijke prestatie heeft geleverd bij de diploma-uitreiking in het zonnetje!

Waarom nlt?

Download hier een beeldende presentatie over de vraag: Waarom zou ik, als leerling(e) voor nlt kiezen?

Uitblinker in nlt havo-leerling(e)

Benadruk een uitzonderlijke prestatie van je havo leerling(e) door bij de diploma-uitreiking het uitblinkers-certificaat te overhandigen!

Lid worden?

Leden van de vereniging NLT hebben toegang tot de database met lesmodules en diverse nascholingen

Ik word lid >