Duurzaamheidshelden challenge 2020

Uitslag van de finale-ronde op 8 december 2020

Vijf leerlingteams hebben hun live-presentatie gehouden en deden zo mee aan de wedstrijd voor Duurzaamheidshelden. Deze Duurzaamheidshelden challenge 2020 is uitgeschreven voor havo-bovenbouw leerlingen nlt van je school.

Hoe woon en werk je zo duurzaam mogelijk? De Vereniging NLT en Wij Techniek daagden nlt-leerlingen uit om met een creatief plan te komen. De leerlingen Joris van Neerrijnen, Joran Choo, Pam Foole en Luuk van Lierop van het Strabrecht College in Geldrop wonnen met een ontwerp voor een zeer milieuvriendelijk tiny house. Zij mogen zich de ‘Duurzaamheids Helden 2020’ noemen.

En dat is niet onopgemerkt gebleven, want de woningbouwwethouder Marc Jeucken (CDA) heeft de leerlingen uitgenodigd om hun ideeën van een kleine community van tiny houses nogmaals te presenteren, maar nu voor de gemeenteraad. Inmiddels heeft Mierlo plannen om een tiny wijkje aan te leggen met tien tiny houses.

Op basis van deze ervaring schrijft de Vereniging NLT en WijTechniek in leerjaar 2021-2022 opnieuw een Duurzaamheids challenge uit voor scholieren.