Duurzaamheidshelden challenge 2020

Het gevoel dat de wereld aan het veranderen is, is van alle tijden. In de afgelopen miljoenen jaren veranderde het klimaat in Nederland van tropisch naar ijstijd naar gematigd. De laatste 30 jaar gaat de klimaatverandering steeds sneller als gevolg van verhoogde uitstoot van broeikasgassen. Maar hoe snel en wat helpt?

De Vereniging NLT en OTIB zijn op zoek naar leerlingen die met duurzaamheid aan de slag willen en organiseren daarom een wedstrijd voor duurzaamheidshelden. De duurzaamheidshelden challenge 2020 is bedoeld voor havo-bovenbouw leerlingen nlt van jullie school.

OTIB hoopt dat leerlingen met praktische en concrete oplossingen komen voor maatschappelijke problemen en zicht krijgen op functies in de branche waarmee je kan helpen het verschil te maken. Misschien ontwikkelen jullie wel een besparingsplan voor je eigen school! Zoals leerlingen van een school in Kampen dat gedaan hebben (lees meer . . ).

Nieuwsgierig geworden? Kijk hieronder: