Nationale conferentie nlt 2020

Verslag van de 13de nlt conferentie 2020: Natuurlijk nlt!

Op 13 februari 2020 vond de 13de nationale conferentie nlt plaats met als thema Natuurlijk nlt! De conferentie is georganiseerd door Vereniging NLT in samenwerking met de nlt-vaksteunpunten.

Het programma van de nationale conferentie 2020 (pdf) bestond dit jaar uit twee lezingen, acht thematafels en drie werkgroepronden. Thema-highlights: De hoofdlezing is verzorgd door prof.dr. J.J. Boersema (UvL). Veel werk is gestoken in de schakelmodule Duurzame ontwikkeling. Ook het ontwerpen van een leerlijn met modules die aan een aspect van duurzaamheid raken komt aan de orde. Daarnaast vond de aftrap van de scholierenchallenge plaats.
De slotlezing nam prof.dr.ir. A.E.J. (Arjen) Wals (WUR) voor zijn rekening.

Werkgroepen

Diverse werkgroepleiders van de conferentie hebben hun presentatie beschikbaar gesteld.

Hieronder kun je de presentatie inzien of downloaden.

Werkgroep 1.5: Interdisciplinariteit in nlt (Harrie Eijkelhof en Jenneke Krüger)

Werkgroep 1.7: Gevarieerde toetsen maken (Harrie Jorna)

Werkgroep 2.6: Virtual reality in de nlt-les (Mart Mojet en Yme Braaksma)

Werkgroep 2.8: Nlt als extra vak op CSG Willem van Oranje (Hans Saarloos)

Werkgroep 3.1: Lockdown! Create the escape (Laura Smits en Bart Heemskerk)

Werkgroep 3.4: Scholierenchallenge Duurzaamheidshelden 2020 (Martin van Os en Pieter Hogenbirk)

Werkgroep 3.5: Virtual reality in de nlt-les (Mart Mojet en Yme Braaksma)

De dag werd afgesloten met een betoog voor toepassing van duurzame ontwikkeling in ons onderwijs door Arjen Wals.

Volgend jaar weer . . !

Beoogde datum voor conferentie 2021 is donderdag 11 februari 2021. We hopen jullie opnieuw in conferentiecentrum Zonheuvel te ontvangen in Doorn.

Kosten

Deelname aan de conferentie is €200,- per inschrijving. Voor schoolmedewerkers die al lid zijn van de Vereniging NLT geldt een korting van €100,- per deelnemer.

Wederom te gast op de locatie: Zonheuvel te Doorn

Na een plezierige kennismaking met Zonheuvel vorig jaar zijn we dit jaar opnieuw in Doorn. Het complex van het landgoed Zonheuvel bestaat uit meerdere gebouwen. Wij maken gebruik van ruimtes in het Koetshuis en in het hoofdgebouw, waar ook de ontvangst zal zijn. Een plattegrond van het complex <vind je hier>. Wellicht blijkt het nodig dat u een klein wandelingetje maakt van het hoofdgebouw naar het Koetshuis om een werkgroep bij te wonen. De afstand is ongeveer 180 meter.

Locatie en bereikbaarheid

Het conferentiecentrum ligt aan de doorgaande weg N227 tussen Maarn en Doorn aan de Amersfoortseweg 98 | 3941 EP Doorn | 0343-473 500. De locatie is prima per OV en auto bereikbaar en er is ruime parkeergelegenheid.

Openbaar Vervoer

Vanaf Station Driebergen-Zeist

Je hebt verschillende opties vanaf dit station, raadpleeg www.ov9292.nl voor de actuele informatie. Vanaf Amersfoort CS U heeft de mogelijkheid om lijn 82 vanaf CS Amersfoort te nemen. Je kunt dan uitstappen bij de halte: Maarten Maartenshuis.

Vanaf Treinstation Maarn

Je hebt de mogelijkheid om lijn 82 te nemen. Je kunt dan uitstappen bij de halte: Maarten Maartenshuis.

Speciale pendelbus-dienst

Vanaf station Driebergen-Zeist heb je de mogelijkheid om 's ochtends met de pendelbus naar het conferentiecentrum te reizen. Er zal die ochtend twee keer een bus rijden speciaal voor onze conferentiegangers. Instappen kan tot 9.00 uur en om 9.25 uur. 's Middags zal deze dienst na afloop van de conferentie je weer terug brengen bij het station Driebergen-Zeist om 17.5 en om 17.40 uur.

Met de auto

Per auto vanuit Zwolle/Amersfoort vanaf knooppunt Hoevelaken (A28)

Rijdend op de A28 neem je de afslag Maarn/Amersfoort-Zuid (afrit 5). Je gaat linksaf richting Maarn (N227) en na 12 km bevind je je op de Amersfoortseweg. Na ongeveer twee kilometer (tegenover kilometerpaal 9.7) vind je aan je linkerhand het terrein van Zonheuvel.

Per auto vanuit Arnhem (A12)

Rijdend op de A12 neem je de afslag Maarsbergen (afrit 22). Aan het einde van de afrit ga je bij het verkeerslicht rechtdoor waarna je rechts aanhoudt richting rotonde. Bij de rotonde rechtsaf spoorweg over en bij de verkeerslichten linksaf en doorrijden tot de verkeerslichten (ongeveer 5 km). Hier sla je linksaf. Je bevindt zich nu op de Amersfoortseweg. Na ongeveer twee kilometer (tegenover kilometerpaal 9.7) vind je aan je linkerhand het terrein van Zonheuvel.

Per auto vanuit Utrecht/Amsterdam/Den Haag

Bij knooppunt Oudenrijn kies je de A12 richting Arnhem. Je neemt de afslag Maarn-Doorn. Ga rechtsaf richting Doorn. Je bevind je nu op de Amersfoortseweg. Na ongeveer twee kilometer (tegenover kilometerpaal 9.7) vind je aan je linkerhand het terrein van Zonheuvel.

Per auto vanuit Den Bosch (A2) en vanuit Breda/Gorinchem (A27)

Rijdend op de A2 kies je bij knooppunt Everdingen de A27 richting Almere-Hilversum. Bij knooppunt Lunetten neem je de A12 richting Arnhem. Je neemt de afslag Maarn-Doorn. Je gaat rechtsaf richting Doorn. Je bevindt je nu op de Amersfoortseweg. Na ongeveer twee kilometer (tegenover kilometerpaal 9.7) vind je aan uw linkerhand het terrein van Zonheuvel.

Overnachting

Wil je ook dit jaar een overnachting koppelen aan de conferentie? Dat kan. Neem gerust contact op met de afdeling reserveringen van het conferentiecentrum Zonheuvel. Zij zijn ervan op de hoogte dat er jaarlijks een aantal gasten graag overnacht. Dit contact kan het beste verlopen via mail: reserveringen@landgoedzonheuvel.nl evt. per telefoon: 0343-473 500.